!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> حضرت محمد (ص) فضایل اخلاقی را تحقق بخشید
 
درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم یا رسول الله ! مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد، اما با تکرار صلوات بر تو، نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم. اللهم صل علی محمد و آل محمدو عجل الفرجهم یا رسول اللّه! امروز ماتم سرای دل را به نام تو، سیه پوش کرده ایم و نام مبارک تو را با درود و تحیّت بر زبان جاری می سازیم .
آرشيو وبلاگ
پيوندها
نويسندگان
نبی اکرم محمد,صلی الله علیه و آله و سلم
صفات پيامبر در قرآن




                      هدف از بعثت پیامبران ایجاد اخلاق حسنه و نیکو بود، حضرت محمد (ص) نیز به عنوان خاتم پیامبران مبعوث شد تا فضایل اخلاقی و خلقیات نیکو را تحقق بخشیده و رذایل اخلاقی را یادآور شود.حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوه آموزش فضایل اخلاقی از سوی حضرت محمد (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) هنگامی که قصد داشت خلقیات نیکو را در جامعه پیاده کند، جامعه آن زمان را با هیچ چیز قیاس نمی کرد بلکه از شیوه ها و روشهای خاص آن دوران استفاده و از روشی  بهره می برد که از خداوند بلند مرتبه فراگرفته بود تا در سایه آن رذایل اخلاقی اعراب دوران جاهلیت را به فضایل اخلاقی نزدیک کند.حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اینکه یکی از اهداف بعثت انبیاء الهی ایجاد اخلاق حسنه و نیکوست، گفت: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا فضایل و مباحث اخلاقی را تحقق بخشد و از رذایل اخلاقی برحذر دارد.

پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: شیوه آموزشی حضرت محمد(ص) قرار دادن فضایل و رذایل اخلاقی در کنار یکدیگر نبود که به آنها اشاره کند، به فضایل فرا خواند و از رذایل برحذر دارد که اگر از این شیوه استفاده می کرد هیچ کس دعوت او را استجابت نمی کرد و به سوی دین جذب نمی شد. وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) با دارا بودن ویژگیهای برجسته و توانمندیهای خاص مردم را به سوی دین جذب می کرد و با یک عمل روانشناسانه فعالیتهای خود را ادامه می داد، تصریح کرد: در سوره توبه آیه 128 آمده است که بدانید که خداوند از جنس خودتان برای شما پیامبری می فرستد که رنج افتادن شما برای او سخت و نسبت به هدایت شما بسیار حریص است.  در آیه ای دیگر می فرماید که پیامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر و نزدیکتر است، یعنی بیشتر از مؤمنان به آنها دلسوز است و می خواهد که آنها هدایت شوند. حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به ازدیاد آیات در مورد خصایص و ویژگیهای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) افزود: او با مردم بسیار متواضع و فروتن رفتار می کرد تا جائیکه در قرآن کریم سوره شعراء آمده است که ای پیامبر، بالهای خود را برای مؤمنان فرو گستر. این آیه اشاره به تواضع و مهربانی پیامبر اکرم (ص) با مؤمنان دارد. وی در ادامه سیره ای که حضرت محمد (ص) در جذب احزاب و گروههای مختلف استفاده می کرد را بهره گیری از فضایل اخلاقی توصیف کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: 13:20 ::  نويسنده : mobina aghakhani

 

آرشیو کد آهنگ

دانلود همین آهنگ